vrijdag 25 mei 2018

Dag 27 Van Mery-sur-Seine naar Pont-Sainte-Marie(34 km)

Langzaam valt de nacht. De vogels kwetteren nog volop. Maar het wordt wel steeds stiller. Het lijkt wel of de vogels gaan fluisteren. Dan opeens stopt alle gekwetter. Verderop hoor je nog wat kikkers kwaken. En het geruis van de doorgaande weg klinkt nu veel luider. Totdat het ook op de weg rustiger wordt. Het is vredig in Mery-sur-Seine.
En het is al weer vroeg dag. De etappe is wat langer vandaag. Gemakkelijk te volgen: gewoon over het fietspad langs het kanaal van de Haute Seine. En dat tot in Troyes. De eerste uren, voor 9 uur, is er geen mens bekennen. Daarna passeert heel af en toe een fietser. En groet je een enkele sportvisser. En nu, tegen elven, komt er nog weer wat meer leven door wandelaars.
Tegen de middag komt de zon krachtig door. Er is bijna geen schaduw. Dus bikkelen in 30°+. Vermoeid maar verder OK bereik ik de Camping Municipal van Troyes. Die overigens in Sainte- Marie ligt.
Tent opzetten en laten drogen. Opfrissen. En even plat. Nu kom ik langzaam weer tot leven.
Morgen een mini-etappe. Naar Troyes. Geeft me de kans er even rond te kijken. Troyes is nieuw voor mij... laat me graag verrassen.

Totaal na 27 etappes: 660 km

3 opmerkingen:

  1. Bekende camping Ad, zijn wij meerdere malen geweest op doorreis naar het zuiden. Geniet er van !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je ook de tijd neemt om te genieten van de omgeving en de steden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een reis op deze manier graag met je mee

    BeantwoordenVerwijderen