woensdag 16 mei 2018

Dag 18 Van Justine-Herbigny naar Chateau-Procien (13 km)

Vanmorgen passeer ik een Santiago schildje.  En HOERA de kop is eraf; nog maar 2454 km! Ben nu ongeveer drie weken onderweg. Waarvan de laatste week alleen. En ik moet zeggen dat ik nu aardig in mijn ritme kom. Met het vinden van overnachtingsplekken. Met het opzetten en 's-morgens weer  (altijd nat) inpakken van mijn tentje. Met het zorgen voor mijn natje en mijn droogje. En, ook wel belangrijk, met het vinden van de weg in mijn rugzak.
Wat nog wel komt is het verder mijn hoofd leegmaken.  En het je overgeven aan de  dag en de weg.  Aan het: 'Het komt zoals het komt'. Heb nu al wel twee keer mijn route veranderd ten opzichte van wat ik thuis gepland had. Dus het begin van het loslaten is er.
De route vandaag liep voor meer dan 10 km over prachtige landwegen. De natuur is druk bezig mijn pad te versieren. Velden vol gele bloemen. En nu ook de eerste klaprozen. Wat zijn die toch mooi. Al moet ik  bij klaprozen wel altijd denken aan de Grote Oorlog. Dat maakt ze voor mij overigens nog mooier.
Aangekomen in Chateau-Procien haal ik een stempel voor mijn pas in de Mairie. De jongste bediende blijkt een schitterend mooie jonge dame. Daar heb je geen kachel bij nodig. Die uitstraling. Zo warm.
Voor de toegangscode van de Gite Municipal Pelerins kun je bij de dichtbij gelegen  Carrefour terecht.
En dan land je in een nagelnieuw gebouw. Met 8 plekken en maar liefst 2 douches. En een gezamenlijke ruimte met kookgelegenheid. Super! Er is wel een klein puntje waar ik me licht zorgen over begin te maken. Ik zit er nl weer alleen. Heb ik een besmettelijke ziekte of zo? Of is het toeval. Nou ja, ik denk toch maar het laatste. Over twee dagen in Reims wordt het wel anders.

Totaal afstand na 18 etappes: 443 km

1 opmerking:

  1. Vandaag onderweg naar huis ook bloeiende klaprozen gezien: regio Arnhem. Goede reis..

    BeantwoordenVerwijderen