dinsdag 22 mei 2018

Dag 24 Van Monmort-Lucy naar Sezanne ( 34 km)

Zijn naam is Ulf. Ulf Keereweer. Een tanige man. Fietsersbruin. 67. Zweed. Met een Nederlandse vader. Zijn vader was in de 1e wereldoorlog arbeider in Duitsland. Daarna is hij in Zweden terecht gekomen.
Ulf is onderweg van Mallorca naar Zweden. Heeft daar een, door zijn dochter voor hem gekochte, fiets opgehaald. Hij is dus een fietser. Dat blijkt zijn lust en zijn leven. Hij maakt iedere vakantie lange fietstochten door Europa. Als gids heeft hij een Michelin atlas van Europa bij zich. Daar stippelt hij elke dag zijn route op uit. 120 km per dag. Hij maakt een wat timide haast licht autistische indruk. Hij is (nog steeds) boekhouder bij een groot Zweeds bedrijf. Clubhouse. Marktleider in alle spullen die je nodig hebt om te golfen. Het bedrijf is bezig met de implementatie van een nieuw boekhoudsysteem. En zo lang willen ze Ulf natuurlijk ook houden. Ulf weet alles van het oude systeem.
Het Café is rustig. Net als het Hotel. Je vraagt je af waar ze van bestaan. Dat ontdek ik 's avonds. Het restaurant is heel groot. Er is gedekt voor wel 100 gasten. De vijf hotelgasten zijn er. En een Engels echtpaar. Als ze in de buurt zijn eten ze hier altijd. Ze vertellen dat het restaurant 's middags vaak afgeladen vol zit. Dus daar draaien ze op.
De route vandaag is weer prachtig. De eerste ruim 10 km over landwegen. Vooral door akkerbouw gebied. Daar springt ook plotseling een ree uit de hoge begroeiing. Dartelt 80 meter voor mij uit om stil te staan en nieuwsgierig om te kijken. Een deel van de route loopt zelfs dwars door een graanakker. Door een tractorspoor te volgen gaat dat zonder schade voor het gewas. Later, waar er weer hellingen zijn, passeer ik wijngaarden. In Mondement kom ik langs een enorm groot beeld. Het herinnert aan de slag bij Mondement in 1914.
Sezanne is een gezellig plaatsje. Tot mijn verrassing tref ik bij de Office du Tourisme mijn Roermondse vrienden. Die waren zelfs al op terras geweest. Ik ga nog door naar de camping Municipal. Twee km. Mede daardoor is de etappe van vandaag wat langer dan gepland. Vrees dat morgen en overmorgen weinig beter wordt. Maar eens zien of er nog wat te regelen valt. In ieder geval gaat de route vlot.

Totaal na 24 etappes: 589 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten