zaterdag 19 mei 2018

Dag 22 Van Reims naar Epernay (39 km)

Bonjour. Courage. De mensen groeten vriendelijk als ik het 6 km lange bospad af kom. Vlak bij het gehucht Les Haier. Al een flink stuk op weg naar mijn bestemming vandaag. Epernay. Volgens de GPS heb ik er al bijna 22 km opzitten. En volgens het boekje nog wel 15 te gaan. Vraag me af of de GPS klopt. Aan de andere kant heb ik er wel flink de vaart in. En al ruim vier en half uur onderweg. (Het is kwart voor elf nu).
De vriendelijke man van het Pegrimsbureau  in Reims had gelijk. Het is een wonderschone route. Al snel na Reims gaat het weer heuvelen. En langzaam maar zeker ga je steeds meer wijngaarden zien. En, ook wel belangrijk, vind ik vrij makkelijk mijn route. Met de uitgescheurde pagina's uit de anders wat onhandige gids. En met de GPS. Wat een uitvinding toch. Die hadden we in 2009 niet. Was ook overbodig. Toen had ik Han 😁. Dom Perignon, benedictijn, keldermeester-intendant van de abdij van Saint Pierre d'Hautvillers ontdekte de methode om mousserende wijn te maken. Hautvillers is een zeer karakteristiek dorpje. Het wordt gezien als het hart van de Champagne streek. Na het passeren ervan vallen de laatste kilometers wel zwaar. Vandaag is de totale afstand maar liefst bijna 40 km!
Dus op de camping snel de tent opgezet en plat. Tegen zessen regent het pijpenstelen. Hard. Regenbroeken regen. Maar die ligt natuurlijk in de tent.
Geen probleem. Ik ben geland in een gezellige Café  Brasserie. Wel weer 4 km retour. Nu uiterst gelukkig met mijn biertje. Straks eten. En morgen een veel kortere etappe. En op Hotel door gebrek aan andere accomodatie.

Totaal na 22 etappes: 530 km

3 opmerkingen:

  1. Gelukkig net een rustdag achter de rug. Wat een afstand! Ik doe het je niet na...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :Nieuwe combi: ARRW: we nemen ons petje voor je af. We eten samen en ik lees je blog voor. We gunnen je vanganserharte je biertje. 😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ad, hier vandaag prachtig weer. Han en ik hebben vandaag genoten van het Zeeuwse strand. Na het schoonzussen weekend lekker om weer gewoon thuis te zijn. Jij geniet ook van het mooie Frankrijk!! En we genieten van je verhalen. Han wordt soms wat onrustig??!!

    BeantwoordenVerwijderen