woensdag 23 mei 2018

Dag 25 Van Sezanne naar Anglure (24 km)

Een vlinder fladdert met mij mee. Het is net of de vlinder mijn pad wil inspecteren.Of misschien is ze wel nieuwsgierig naar wie ik ben of waar ik vandaan kom. Het is eigenlijk voor het eerst dat ik vlinders zie onderweg. Konijnen zie je elke dag. In het veld of op je pad. Altijd in beweging. En ook vossen. Die heb ik al op twee verschillende dagen gezien. En vossen doen het kalm aan. Ze steken rustig een pad over. En nemen de tijd even goed rond te kijken.
Het eerste deel van de route is afwisselend en mooi. Passeer 'De Fles'. Een put die de grens markeert tussen de Brie Champagnoise en de Champagne Crayeuse.
Het tweede deel van de route is redelijk saai: kilometers langs een in onbruik geraakte spoorlijn over een landweg.
Vannacht heb ik een bed bij Madame Finot in Anglure. Een kleine, fitte, oude vrouw (rond de 80?). Zij ontvangt al jaren pelgrims. Met diner en ontbijt erbij. Naar ik begrijp tegen een vrijwillige bijdrage! Heeft daarvoor een kamer met 4 slaapplaatsen. Bij de voordeur hangt een prachtige stenen plaquette. Het wordt vast gezellig. En gelukkig hebben we nu ook Google Translate.
Inmiddels rommelt het in de lucht. Volgens Madame Finot gaat het vannacht onweren en stormen. Wij blijven in ieder geval droog. Straks lekker eten. Het ruikt al heerlijk in huis...

Totaal na 25 etappes: 613 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten