donderdag 31 mei 2018

Dag 33 Van Accolay naar Vezelay (33 km)

Vezelay. Al van zeer ver (10km) zie je het liggen. De grote Kathedraal op een heuvel. Voor je er bent moet je nog wel 2 1/2  uur gaan. En als je er bijna bent mag je nog flink en steil klimmen. Vezelay ligt tenslotte op een heuvel. De hele route was het klimmen geblazen. 630 meter omhoog. En grotendeels ook weer omlaag. Maar de inspanning loont zich. De Pelgrimsroute komt uit vlak bij de ingang van de Kathedraal. Gelijk dus een stempel gescoord bij het 'acceuil' (kantoor). Toen naar het postkantoor. De Poste Restante zending opgepikt. Werkt feilloos. Na me met mijn paspoort geïdentificeerd te hebben, en na betaling van € 0,95, was de briefpost in mijn bezit. Met zonder tekeningen van de kleinkinderen. Die hadden geen tijd! En door naar de camping. De tent was vanmorgen kliedernat. Zoals wel vaker. Gelukkig is het goed weer. Dus het droogt snel. Bij mijn overburen een (opvouwbaar) emmertje geleend. Morgen is ook wasdag. Kreeg er ook wasmiddel en deskundig advies bij. Het wordt in ieder geval een dankbare missie. Ben er zeker van dat het water roetzwart wordt. In ieder geval blijf ik hier morgen. Misschien ook zaterdag. Krijg 'hoog bezoek'. Mijn broeder Pelgrim en zijn vrouw komen mij opzoeken. Nu zit ik op het dichts bij de camping gelegen terras. Om wat te drinken. Voor eten moet ik nog een uur wachten. Met rustig aan drinken red ik dat wel ☆☆☆

Totaal na 33 etappes: 815 km

1 opmerking:

  1. Wat leuk! Bezoek. Je ziet je familie zo nog vaker dan anders ��. Volgens mij gaat het je goed pap. Fijn!
    En die emmer: de vreugde van Han en jijzelf in Le Puy kan ik me nog goed herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen