maandag 14 mei 2018

Dag 16 Van Rocroi naar Le Faluel (26 km)

In het restaurant 'Le Table de Conde' zijn we met 6 personen. Ik was er als eerste. Om kwart over zeven. Nog maar net zit ik achter een heerlijk plaatselijk biertje, of er komt een stel van midden veertig binnen. Al fluisterend. En dat blijven ze de hele avond doen. Fluisteren. Alsof ze een zeer groot, geheim hebben. Even later stappen er drie personen binnen.  Een dikke, oudere, man. Zestiger? Een blonde wat jongere vrouw. Begin vijftig? En de dochter. Ik denk van de vrouw. Eind twintig? Zij zwijgen zich samen de hele avond door. Pas nadat er wat alcohol in zit  begint er iets te leven. En ik vraag me af: wie is er nu eigenlijk het meest eenzaam hier? Ik in Ieder geval niet. Want ik zit met mijn hele familie en met veel vrienden en kennissen aan tafel! Dat zijn de zegeningen van de moderne techniek. Via mijn telefoon ontvang ik veel berichten en bemoedigingen. Die lees ik natuurlijk altijd. Vooral s'avonds. En die doen mij goed. Bovendien houd ik s' avonds kantoor. Ben ik druk met de route van de volgende dagen. Het onderdak en de bevoorrading. Wat moet ik kopen, en waar zijn er winkels. Waar kan ik eten? Het restaurant wordt overigens door 1 man gerund. Het is het enige restaurant dat vanavond open is. Geen wonder dat ze slecht lopen. Met maar 6 klanten.
Vanmorgen een late start. Eerst om 9 uur boodschappen doen bij de Carrefour. Eerder is er niks open. Behalve de bakker. Maar ik heb wat meer nodig. Dus pas rond half tien op stap. De overnachting van vanavond met half pension heb ik gisteren al geregeld.
'Clos Le Faluel' maakt deel uit van een 'hameau'. Een gehucht. Het bestaat uit maar drie boerderijen. De ontvangst door Guy Bedeen is hartelijk. Belg, gepensioneerd, afkomstig uit Antwerpen. Al bij het welkomstdrankje  (een heerlijk biertje) gaat  het ergens over. Na het tweede biertje spreken we af vanavond de wereld verder te verbeteren.. Ik ben nu de enige gast. Het zal vast gezellig worden.
Totaal na 16 etappes: 407 km

2 opmerkingen:

  1. Je gaat de wereld vanavond verbeteren? Succes papa! Zware taak. Maar leuk om je blog weer te lezen. Fijn dat het niet zo’n super lange etappe is als gedacht. Een meevaller, ook wel eens fijn. Liefs Fee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ariaan, zie nu pas dat ik ook in je blog kan reageren. We lezen het elke dag en je bent een begenadigd schrijver. Inmiddels weet je dat we langs gaan komen. Niet te hard lopen hoor, andres is het zo ver rijden :-). Respect voor je onderneming, ik zou het je niet nadoen. Arno

    BeantwoordenVerwijderen