zaterdag 12 mei 2018

Dag 14 Van Givet naar Fumay (26 km)

Vanmorgen eerst maar eens mijn broer Han gebeld. Mijn oudste broer. En ook mijn Santiago broer. Hem gefeliciteerd met zijn verjaardag. Zijn wat schorre stem is het gevolg van een hardnekkige hoestgriep. Ik wens hem nog vele gelukkige jaren. Maar dan zonder griep.
Kort daarna passeer ik een groep pauzerende motorrijders. 'Voulez vous a Saint Jacques?' Oui! Mai not today. Even later passeren ze me. Zwaaiend en luid toeterend. Leuk.
Inmiddels baal ik een beetje. Over de andere oever van de Maas loopt een heus wandelpad. Had ik thuis al ontdekt. Maar toen ik er aan dacht was ik al lang de brug gepasseerd die ik moest oversteken. Jammer. Nu loop ik meer in de zon. En met ander verkeer. Met mijn broer Han erbij was dat nooit gebeurd. Gepensioneerde Zeeloods op de Schelde. Nou ja, een kleinigheid hou je altijd. 
'Camping Municipal Belle Fleur' is alleraardigst. Dat gevoegd bij het zeer vriendelijke tarief van €5,72 per nacht, en het is duidelijk dat je daar geen armoede voor hoeft te lijden. Bovendien; goede douches zonder munten en papier op het toilet. Ik was even bang dat de dame die de inschrijving deed deze niet zou overleven. Ze was net het 6 treden trapje naar het kantoor opgelopen. Zat zo te hijgen, een stoomtrein zou er jaloers op worden. En dat minutenlang.
Het weer is goed. Dus eerst mijn wasje gedaan. Behalve mijn sokken, alles nu al droog. Kom in gesprek met een dame (rond de veertig). Is alleen op pad met een oude gazelle. 3 Versnellingen, trommelremmen. Tot nu toe gaat alles goed. Fietst een ronde vanuit Haarlem, Blankenberge, dwars België door naar waar ze nu is. Wat een moed. Er zijn weinig voorzieningen. Maar zit nu op café. Han is tenslotte jarig. Daarna wat eten. En morgen verder. Zit al te puzzelen over de volgende 3 etappes. Daar zijn geen voorzieningen. Misschien stop ik morgen wel in Rocroi, om goed te kunnen inkopen. We zullen zien.

Totaal na 14 etappes; 361 km

1 opmerking: