donderdag 24 mei 2018

Dag 26 Van Anglure naar Mery-sur-Seine (13 km)

Het is wat mistig vanmorgen. De mist trekt maar heel langzaam op. Pas na enen breekt de zon door. Ondanks de mist is de temperatuur heel aangenaam. Ideaal weer om verder te trekken. Rustig aan. Het is een korte etappe.
Voor vertrek maak ik nog een foto van Madame Finot. Voor de foto trok ze nog een badjas aan. Zonder zag ze er beter uit.
Veel vlinders vandaag. Zeker als ik langs het 'Canal du Haute Seine' trek. Daar maakt een vriendelijke mevrouw een foto van mij. Vandaag bereik ik dus de Seine. Die is hier nog bescheiden van omvang.
Zoals vaker bij kleine campings is de receptie alleen s'avonds bezet. Ik tref een paar vriendelijke Belgen. Omdat het nog voor 12 uur is, passen ze even op mijn rugzak. En laadt mijn telefoon in hun caravan op. Kan ik snel even naar de Mairie om een stempel te halen. (300m). En je raad het al: alle dagen open, behalve op donderdag. Pech. Gelukkig was het dichtbij. Spontaan krijg ik een stoel te leen. Wat een luxe als het alternatief is liggen of gewoon op de grond zitten.
Camping  Municipal in Mery-sur-Seine is mooi en aangenaam. Nu maar eens even het plaatsje verkennen.
En dan ontmoet ik Roger (33). Op een bankje bij de receptie. Op zoek naar een slaapplaats vannacht. Herkenbaar aan de schelp op zijn rugzak. Vertrok uit Amersfoort, maar heeft zeker 7 jaar in ItaliĆ« gewoond en gewerkt. Als general manager van (33) campings. Hij werkte 24/7.  En het moest steeds maar meer. Een jaar geleden ontslag genomen. Wil iets anders met zijn leven. In ieder geval samen met zijn Colombiaanse vriendin op wereldreis. Waarom de Camino? Zijn Opa en Oma zijn gelovig. Zijn ouders niet meer. Hij is dus niet gelovig opgevoed. Maar van zijn Opa en Oma kreeg hij ooit een Bijbelsdagboek.
Dat is hij gaan lezen. Daarna de Bijbel. Helemaal. En het intrigeerde hem zo dat hij de Camino wil doen. Als bezinning. Om tot zichzelf te komen. Hij doet dat met reuzenstappen. Etappes van 30 tot 40 km.
Ziet er fris en monter uit. Aardige vlotte vent. Door zijn lange etappes zal ik hem vermoedelijk nooit meer ontmoeten. Nu
drink ik een in het supermarkt gekocht biertje. Daarna op naar de Thai. Anders is hier niet. Voor de camping betaal ik € 4,30. Volgens mij is daar heel nauwkeurig naar gerekend .  En morgen richting Troyes....

Totaal na 26 etappes: 626 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten