zaterdag 19 mei 2018

Dag 21 Reims - Rustdag

Reims is de stad van de Champagne. Dat is ook precies de streek waar de route nu doorgaat. Voor mij weer vanaf morgen. Dat geeft me de kans wat inkopen te doen. Tussen twee slaap adressen slenter ik naar het Office du Tourisme om iets over de route van morgen te checken. Het antwoord is helaas te algemeen. Dus Gerdine zoekt het uit. Na haar informatie besloten de route wat aan te passen. Langer maar wel veiliger en mooier. Nou ja, vandaag kan ik nog uitrusten.
Inmiddels ingecheckt in mijn nieuwe Hotel. Midden in het centrum van Reims. Met een prachtig uitzicht. Ben ook zo'n geluksvogel.
De 'Kerk van Saint Jacques' is vandaag ook open. Ook een grote kerk. Met schitterende gebrandschilderde ramen. Van de Tsjech Sima. De Kathedraal is beroemd om de ramen van Chagal. Van beide een foto. Ben nog even in de Kathedraal geweest om de informatie die ik gisteren schreef te controleren. De juiste informatie is dat er deze week tot nu toe 13 pelgrims geregistreerd zijn. Jaarlijks passeren er in Reims 600 pelgrims. De vrijwilliger gaf mij ook informatie over de route van morgen. Hij bevestigde wat we al uitgezocht hebben. De nu gekozen route is veel veiliger. En mooier. Dus voor morgen geldt weer: Ultreia dat betekent Voorwaarts...

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat de foto's nu zo mooi zijn, ook werk vaan Gerdien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien geniet je van de rustdag papa! Succes weer met een nieuwe etappe morgen. Ben benieuwd waar je uit komt😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Morgen vol(Pinkster)vuur op pad!! 🔥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liesbeth Huson20 mei 2018 om 16:40

    Mooie kerk, zijn Okkie en ik ook geweest, we genieten van je verhalen en foto's, goede reis verder ��

    BeantwoordenVerwijderen