maandag 21 mei 2018

Dag 23 Van Epernay naar Monmort-Lucy (25 km)

Vanmorgen is het uitslapen en rustig aan doen. Dus pas om zeven uur op. Het is nat buiten. Dan ben je iets langer bezig met inpakken. Bovendien is het toiletgebouw vrij ver weg. De camping is ook vol. Dus gisteren niks te kiezen.
Vandaag zijn ook de meeste Fransen vrij. 2e Pinksterdag. Wellicht noemen ze het wel anders.
Gisteren was ik misschien begeesterd door het Pinkstervuur. Als dat zo is dan gold voor vannacht: 'God geeft het zijn beminden in de slaap'. Een strofe uit een, overigens weg-gecensureerd, lied van Huub Oosterhuis.
Vanwege de feestdag kunnen ook veel winkels gesloten zijn. Dus ik neem het zekere voor het onzekere. Vanaf de camping loop ik tegen een McDonalds aan. Om half negen ben ik de eerste klant voor een ontbijtje. Daarna bij de Netto inkopen gedaan. En ik loop langs de stad en denk: ben toch laat, kan wel even een stempel voor mijn pas halen bij de Office du Tourisme. Een vriendelijk oude dame loopt even met mij mee om me de weg te wijzen. Kwart over negen zal het toch wel open zijn? Mis. Prachtig gebouw. Maar hermetisch gesloten. Het keurige informatiebord naast de deur vertelt dat je pas na half elf op deze feestdag welkom bent! Er zijn er meer die tegelijk met mij hun neus stoten. De openingstijden zijn buitengewoon vriendelijk voor de medewerkers. Dus dan maar op pad. Een korte route. Met alle heen en weer geloop blijkt het toch nog 25 km te zijn. Het grootste deel van mijn route gaat over de 'Voi de la Liberte 1944'. Een tweebaans, redelijk rustige, D-weg. Weinig inspirerend. Wel efficiƫnt. En de wijzigende landschappen blijven mooi. Nu geland in een Logis de France Hotel 'DE LA PLACE'. Met een speciaal pelgrims tarief! Beetje oubollig. Maar prima. Ze hebben zelfs op de kamers vliegtuigtoiletten. Van die dingen waarbij je bang bent dat ze ook je arm meezuigen. Dat verwacht je toch niet in een Hotel? Laat staan in dit Hotel. De eerste keer is het even schrikken. Morgen is er in Sezanne weer een camping. En nu eens even kijken wat Montmort allemaal te bieden heeft...

Totaal na 23 etappes: 555 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten